INFORMING THE GREEK NATIONAL AGENCY- IKY ABOUT THE LTT (LEARNING TEACHING TRAINING) ACTIVITIES--- ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΦΟΡΕΑ - ΙΚΥ ΓΙΑ ΤΙΣ LTT ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ


A    ITALY

11th Dimotiko Scholeio Alexandroupolis


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Εκπαιδευτική επίσκεψη/ συνάντηση εταίρων στο Scandicci της Φλωρεντίας στην Ιταλία.
Διάρκεια επίσκεψης: Από 19-11-2018 έως 23-11-2018
Ευρωπαϊκό πρόγραμμα: Erasmus + ΚΑ229 -
Συμπράξεις μεταξύ σχολείων
για την καινοτομία και την ανταλλαγή ορθών πρακτικών-
#IKY #IKY_Erasmusplus #Erasmusplus #StateScholarshipsFoundation
Γενικός τίτλος προγράμματος: “
Log in Nature”, κωδικός: 2018-1-PL01-KA229-051249_5

Πέντε εκπαιδευτικοί του 11ου Δημοτικού Σχολείου Αλεξανδρούπολης, ο Διευθυντής του σχολείου, η Υποδιευθύντρια, η συντονίστρια του προγράμματος-εκπαιδευτικός Αγγλικής γλώσσας και οι εκπαιδευτικοί Φυσικής Αγωγής και Μουσικής συμμετείχαν στην πρώτη συνάντηση του Ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ - Δράση ΚΑ229 –με τίτλο “Log in Nature” που υλοποιεί το σχολείο τα έτη 2018-2020. Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε στο Scandicci της Φλωρεντίας στην Ιταλία από τις 19-11-2018 έως 23-11-2018 και συμμετείχαν συνολικά 17 εκπαιδευτικοί από τα εξής σχολεία:
§  Szkola Podstawowa nr 28 z Oddzialami Integracyjnymi, Lublin, Poland (συντονιστικό σχολείο)
§  11o Δημοτικό Σχολείο Αλεξανδρούπολης, Αλεξανδρούπολη, Greece
§  Agrupamento d escolas Rafael Bordalo Pinheiro, Caldas da Rainha, Portugal
§  Istituto Comprensivo Rossella Casini, Scandicci (FI), Italy
§  Priekules vidusskola,  Priekule, Latvia
§  Scoala Gimnaziala, Pojorata, Romania
Η ιδέα της υλοποίησης του προγράμματος προήλθε από την κοινή συνειδητοποίηση όλων των εταίρων της έλλειψης της επαφής των μαθητών μας με τη φύση και της κοινής προσπάθειας όλων μας να τους φέρουμε κοντά της μέσα από δράσεις. Για το λόγο αυτό όλες τις Learning Teaching and Training Activities που θα πραγματοποιηθούν περιλαμβάνουν διαβίωση στη Φύση.
Καθώς το θέμα του προγράμματος είναι η φύση, οι εκπαιδευτικοί κατά την πρώτη αυτή συνάντηση του προγράμματος, μετακινήθηκαν με τρένο στην περιοχή της Umbria και συμμετείχαν σε τριήμερο σεμινάριο διαβίωσης στη φύση στο Περιβαλλοντικό κέντρο - Centro Εducazione Αmbientale “Panta Rei”-  στο Passignano sul Τrasimeno. Η διαμονή σε ένα τόσο ιδιαίτερο ως προς την φιλοσοφία, την οργάνωση και την λειτουργία χώρο συντέλεσε σημαντικά στη δημιουργία ενός κλίματος συνεργασίας και οργάνωσης για τον κοινό σκοπό που είναι η γνώση και ενημέρωση των εκπαιδευτικών αρχικά και κατ’ επέκταση και των μαθητών μας για την σημασία της οικολογίας και της διαβίωσης στη φύση χρησιμοποιώντας υλικά που μας προσφέρει απλόχερα και φροντίζοντας να μην σπαταλάμε τον πλούτο της. Οι εκπαιδευτικοί συμμετείχαν σε διάφορα workshops που περιλάμβαναν μεταξύ άλλων, ανταλλαγή εμπειριών για τον τρόπο που αντιλαμβάνεται ο καθένας τη Φύση, συμμετοχή στην κατασκευή και συντήρηση λαχανόκηπου με σκοπό την προμήθεια πρώτων υλών για την διαβίωση του ανθρώπου, συμμετοχική και συνεργατική διαβίωση, γνώση των δυνατοτήτων που μας προσφέρει η τεχνολογία για την σωστή χρήση της ηλιακής ενέργειας αλλά και η χρήση του νερού της βροχής για τις καθημερινές ανάγκες του ανθρώπου, πεζοπορία στο δάσος και επαφή με την χλωρίδα και πανίδα της περιοχής και πολλά άλλα. Παράλληλα, αφιερώθηκε αρκετός χρόνος για  την οργάνωση του προγράμματος και των μετακινήσεων και την κατανομή αρμοδιοτήτων μεταξύ των εταίρων.
Την τέταρτη ημέρα του προγράμματος οι εκπαιδευτικοί επέστρεψαν στην Φλωρεντία και επισκέφτηκαν το σχολείο Istituto Comprensivo Rossella Casini” στο Scandicci, προάστιο της Φλωρεντίας. όπου έγιναν δεκτοί από τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς  οι οποίοι είχαν ετοιμάσει μια όμορφη γιορτή με μουσική από διάφορα μέρη του κόσμου. Αργότερα, όλα τα σχολεία παρουσίασαν χαρακτηριστικά προϊόντα των χωρών τους καθώς και δείγματα της μουσικής και των χορών τους.  Οι εκπαιδευτικοί ήρθαν επίσης σε επαφή με τους Ευρωπαίους συναδέλφους τους και τους δόθηκε η ευκαιρία να ανταλλάξουν απόψεις και να ενημερωθούν πάνω σε εκπαιδευτικά θέματα, να επισκεφτούν τάξεις, να συνομιλήσουν με παιδιά και να θαυμάσουν τις δημιουργίες τους.
Οι διοργανωτές της συνάντησης φρόντισαν επίσης να ξεναγήσουν τους φιλοξενούμενους εκπαιδευτικούς σε χώρους πολιτιστικού, ιστορικού αλλά και οικολογικού ενδιαφέροντος στην πόλη της Φλωρεντίας καθώς και στην ευρύτερη περιοχή της Τοσκάνης. Ειδικότερα, οι εκπαιδευτικοί συμμετείχαν σε σεμινάριο  Ιταλικής κουζίνας στο εκπαιδευτικό κέντρο “Salati bene” στο Montespertoli της Τοσκάνης, όπου συμμετέχοντας στην διαδικασία παρασκευής φαγητού διδάχτηκαν το πώς μπορεί η χρήση απλών αλλά φρέσκων και αγνών υλικών να δημιουργήσει  θρεπτικά και νόστιμα πιάτα, αυτό που οι Ιταλοί αποκαλούν “Cucina povera” – Φτωχή κουζίνα. Επίσης, επισκέφτηκαν το κτίριο του Palazzo Bardini στους λόφους της Φλωρεντίας και τους περίφημους κήπους του, μια όαση στο κέντρο της πόλης. Οι εκπαιδευτικοί ενημερώθηκαν για την σημασία δημιουργίας πάρκων και κήπων στις σύγχρονες πόλεις και την ανάγκη του ανθρώπου να τους επισκέπτεται καθώς προσφέρουν  μια άμεσα προσβάσιμη επαφή με την φύση.
 Η πρώτη συνάντηση του προγράμματος στέφτηκε με μεγάλη επιτυχία. Δημιουργήθηκε μεταξύ μας ένα κλίμα φιλικό, με διάθεση για συνεργασία και προσφορά. Ανυπομονούμε να ξανασυναντηθούμε και να τους φιλοξενήσουμε όλους στην Ελλάδα, στην πόλη μας την Αλεξανδρούπολη και στο Σχολείο μας, μαζί με τους μαθητές τους αυτή τη φορά, τον Μάρτιο του 2019.

Κεραμάρης Κωνσταντίνος                                                Χαραλαμπίδου Σοφία
Διευθυντής                                                                         Υπεύθυνη προγράμματος






B         GREECE

11ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Διακρατική Εκπαιδευτική Δραστηριότητα προγράμματος Erasmus + ΚΑ229 -Συμπράξεις μεταξύ σχολείων για την καινοτομία και την ανταλλαγή ορθών πρακτικών
Διάρκεια επίσκεψης: Από 18-3-2018 έως 22-3-2018
 Τίτλος προγράμματος: Log in Nature”, κωδικός: 2018-1-PL01-KA229-051249_5

 Με επιτυχία ολοκληρώθηκε από το 11ο Δημοτικό Αλεξανδρούπολης η εβδομάδα φιλοξενίας πέντε σχολείων από πέντε διαφορετικές χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ KA229 που αφορά στην ανταλλαγή καλών πρακτικών αναφορικά με την επαφή των μαθητών με τη Φύση.
Το πρόγραμμα είναι διετές και σε αυτό συμμετέχουν τα εξής σχολεία:
Szkola Podstawowa nr 28 z Oddzialami Integracyjnymi, Lublin, Poland  (Συντονιστικό σχολείο)
Agrupamento d escolas Rafael Bordalo Pinheiro, Caldas da Rainha, Portugal
Istituto Comprensivo Rossella Casini, Scandicci (FI), Italy
Priekules vidusskola,  Priekule, Latvia
Scoala Gimnaziala, Pojorata, Romania
11o Δημοτικό Σχολείο Αλεξανδρούπολης, Αλεξανδρούπολη, Greece

Η ιδέα της υλοποίησης του προγράμματος προήλθε από την κοινή συνειδητοποίηση όλων των εταίρων της έλλειψης της επαφής των μαθητών μας με τη Φύση και της σπουδαιότητας της κοινής προσπάθειας όλων μας να έρθουν κοντά της μέσα από μια πληθώρα δράσεων που θα υλοποιηθούν αυτά τα δύο χρόνια που διαρκεί το πρόγραμμα. Για το λόγο αυτό όλες τις Learning Teaching and Training Activities που πραγματοποιούνται περιλαμβάνουν διαβίωση στη Φύση. Έπειτα από την πρώτη εκπαιδευτική συνάντηση στο Scandicci της Φλωρεντίας τον Νοέμβριο του 2018 με τη συμμετοχή μόνο εκπαιδευτικών, όπου συζητήθηκε και οργανώθηκε  το πρόγραμμα, ήταν η σειρά του σχολείου μας να φιλοξενήσουμε είκοσι εννέα μαθητές και δεκατέσσερις εκπαιδευτικούς από τα συνεργαζόμενα σχολεία. Οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν πτυχές και όψεις της ελληνικής εκπαίδευσης, της γενικής και τοπικής ιστορίας και κουλτούρας, να παρουσιάσουν τις εργασίες τους που αφορούσαν τις κοινές δράσεις του προγράμματος αναφορικά με το θέμα μας,  την επαφή με το περιβάλλον και τη Φύση, να γνωριστούν μεταξύ τους και να αναπτύξουν φιλίες, καθώς οι μαθητές φιλοξενήθηκαν σε σπίτια μαθητών του σχολείου μας. Προκειμένου να επιτευχθούν οι παραπάνω στόχοι ακολουθήθηκε το εξής πρόγραμμα:
Η πρώτη ημέρα του προγράμματος ήταν αφιερωμένη στη γνωριμία των μαθητών μεταξύ τους καθώς και στην επαφή τους με τα ήθη και έθιμα της περιοχής μας. Οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί του 11ου Δημοτικού σχολείου υποδέχτηκαν τους ξένους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς με «ψωμί κι αλάτι», ένα έθιμο καλωσορίσματος  από την  περιοχή μας, τη Θράκη. Κατόπιν, οι συμμετέχοντες παρακολούθησαν την γιορτή που είχαν ετοιμάσει οι Έλληνες μαθητές με τραγούδια, θεατρικά και παραδοσιακούς χορούς. Στη συνέχεια, επισκέφτηκαν το Δημαρχείο Αλεξανδρούπολης όπου τους υποδέχτηκε ο Αντιδήμαρχος Οικονομικών Θέματών του Δήμου ο οποίος και τους έκανε μια σύντομη ιστορική αναδρομή στη δημιουργία της πόλης μας καθώς και  μια αναφορά στις σύγχρονες δραστηριότητες του Δήμου μας. Αργότερα επισκέφτηκαν το Εθνολογικό Μουσείο στο οποίο συμμετείχαν σε βιωματικό θεατρικό παιχνίδι-σεμινάριο που αφορούσε στον τρόπο αντιμετώπισης της Φύσης από τον άνθρωπο. Πιο συγκεκριμένα, οι συμμετέχοντες χωρισμένοι σε ομάδες, υποδύθηκαν ρόλους μέσα από τους οποίους έπρεπε να υπερασπίστηκαν με την μορφή Debate τις θέσεις τους που ήταν υπέρ ή κατά της τουριστικής εκμετάλλευσης του τόσο σημαντικού για την περιοχή μας, Δάσους της  Δαδιάς, δίνοντας τη δυνατότητα στους συμμετέχοντες να αναπτύξουν και να παρουσιάσουν ιδιαίτερα ενδιαφέρουσες απόψεις.
Το ίδιο βράδυ οι συμμετέχοντες παρακολούθησαν μια γιορτή που διοργανώθηκε στο σχολείο όπου όλα τα σχολεία παρουσίασαν χαρακτηριστικά προϊόντα και πολιτιστικά στοιχεία των χωρών τους μέσα σε κλίμα εορταστικό με χορούς και τραγούδια από όλες τις χώρες.  
Οι επόμενες τρεις ημέρες ήταν αφιερωμένες στην επαφή των συμμετεχόντων με την Φύση της περιοχής μας. Για το λόγο αυτό μετακινήθηκαν και διέμειναν για τρεις ημέρες σε ξενώνα στο Δάσος της Δαδιάς- Λευκίμης- Σουφλίου. Εκεί οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν για την σπουδαιότητα και την ιδιαιτερότητα του δάσους, να παρατηρήσουν τα μοναδικά αρπακτικά που ζουν εκεί, να γνωρίσουν την ιδιαίτερη χλωρίδα και πανίδα της περιοχής, να πάρουν μέρος σε δράσεις επαφής με τη φύση όπως πεζοπορία -πρωινή και νυχτερινή- και ποδηλασία και να παρουσιάσουν τις δράσεις του προγράμματος που αφορούσαν την επίσκεψη σε υδροβιότοπο της περιοχής τους και επίσκεψη σε δάσος οι οποίες υλοποιήθηκαν από όλα τα σχολεία πριν την συγκεκριμένη συνάντηση. Οι μαθητές του κάθε σχολείου χρησιμοποίησαν διαφορετικούς τρόπους παρουσίασης. Τα σχολεία της Ελλάδας και της Ρουμανίας παρουσίασαν τις δράσεις τους μέσα από Power points που είχαν ετοιμάσει οι μαθητές τους. Το σχολείο της Πορτογαλίας είχε ετοιμάσει ένα πολύ ενδιαφέρον video με την εφαρμογή movie maker, τα σχολεία της Πολωνίας και της  Ιταλίας προτίμησαν να κάνουν τις παρουσιάσεις τους με εποπτικό υλικό, αφίσες και αντικείμενα που είχαν φέρει μαζί τους, και τέλος το σχολείο της Λετονίας στο τέλος της παρουσίασής του, έλεγξε τις γνώσεις των συμμετεχόντων έχοντας ετοιμάσει ένα διαδικτυακό παιχνίδι με την εφαρμογή Κahoot, την χρήση και την λειτουργία του οποίου παρουσίασαν και στους άλλους συμμετέχοντες.
Παράλληλα, οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές επισκέφτηκαν τα δύο μουσεία Μεταξιού στο Σουφλί όπου παρακολούθησαν στο ένα τη διαδικασία αναπήνισης, δηλαδή της αφαίρεσης της μεταξωτής κλωστής από το κουκούλι και στο άλλο τους δόθηκε η ευκαιρία να υφάνουν σε δικό τους μικρό αργαλειό ένα υφαντό. Ακόμη, επισκέφτηκαν τον Βυζαντινό Ναό της Κοσμοσώτηρας στις Φέρες , τον Φορέα Ενημέρωσης του Δέλτα του ποταμού Έβρου, όπου ενημερώθηκαν για τα πουλιά και τους ιδιαίτερους κανόνες που διέπουν την προστατευόμενη αυτή περιοχή, τον αρχαιολογικό χώρο της Ζώνης – Μεσημβρίας, καθώς και τον αρχαίο ελαιώνα ηλικίας 2,500 ετών στη Μάκρη του Έβρου και το ελαιοτριβείο «Κύκλωπας» όπου ενημερώθηκαν για τον ξεχωριστό αυτόν καρπό που αφήνει έκδηλα το αποτύπωμα του στον χαρακτήρα της ιδιαίτερης πατρίδας μας. Δεν παρέλειψαν φυσικά να περπατήσουν στους δρόμους της πόλης μας και να γνωρίσουν τις ομορφιές της και τον πολιτισμό της. Τις δύο ημέρες που έμειναν στην πόλη της Αλεξανδρούπολης, οι μαθητές παρακολουθούσαν κανονικά τα μαθήματα του σχολείου μαζί με τα παιδιά που τους φιλοξενούσαν.
 Τα συνεργαζόμενα σχολεία αποκόμισαν τα οφέλη που προκύπτουν από την πολιτιστική ανταλλαγή και οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές έφυγαν γεμάτοι γνώσεις και ωραίες αναμνήσεις από την επίσκεψη τους στο 11ο Δημοτικό Σχολείο, στην Αλεξανδρούπολη και στην  Ελλάδα. Συγχαίρουμε τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς του σχολείου μας για την ενεργή συμμετοχή τους στις δράσεις του προγράμματος και στην υπέρμετρη προσπάθεια που κατέβαλαν στο να υλοποιηθεί η συγκεκριμένη Learning-Teaching-Training δραστηριότητα.  
Μέσα από τα προγράμματα κινητικότητας σχολείων της Ευρώπης χτίζονται σχέσεις εμπιστοσύνης και αλληλεγγύης μεταξύ των χώρων, ενώ παράλληλα δίνεται η ευκαιρία για συνεργασία, καινοτομία και ανταλλαγή καλών πρακτικών, σεβόμενοι ταυτόχρονα την  πολυπολιτισμικότητα των λαών που την απαρτίζουν.
Το πρόγραμμα χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και εθνικός φορέας για την Ελλάδα είναι το ΙΚΥ.


Κεραμάρης Κωνσταντίνος                                                Χαραλαμπίδου Σοφία
Διευθυντής                                                                         Υπεύθυνη προγράμματος





















C.    LATVIA        (εστάλη 3/6/2019)

11o Δημοτικό Αλεξανδρούπολης
Δελτίο Τύπου
Τίτλος προγράμματος: “Log in Nature”,
κωδικός: 2018-1-PL01-KA229-051249_5
Διάρκεια επίσκεψης: Από 13-5-2019 έως 17-5-2019

Εννέα μαθητές της ΣΤ’ τάξης και τέσσερις εκπαιδευτικοί του 11ου Δημοτικού Σχολείου Αλεξανδρούπολης συμμετείχαν στην 3η κατά σειρά Learning-Teaching-Training Αctivity του προγράμματος Erasmus+ - Δράση ΚΑ229-Συμπράξεις μεταξύ σχολείων για την καινοτομία και την ανταλλαγή ορθών πρακτικών- με τίτλο “Log in Nature” που υλοποιεί το σχολείο τα έτη 2018-2020 και πραγματοποιήθηκε από τις 13 έως τις 17 Μαΐου 2019 στη Λετονία.  
Συνολικά 28 μαθητές και 13 εκπαιδευτικοί από την Ιταλία, την Πολωνία, την Πορτογαλία, την Ρουμανία και την Ελλάδα αποδέχτηκαν την πρόσκληση του σχολείου Priekules Vidusskola στο Priekule της Λετονίας – μια κωμόπολη 2000 κατοίκων, 200 χιλιόμετρα δυτικά της πρωτεύουσας Ρίγας- να συμμετάσχουν σε μια πληθώρα δραστηριοτήτων που είχαν ως επίκεντρο την επαφή με την Φύση και την ευαισθητοποίηση όλων για την σπουδαιότητα της και την ανάγκη για την προστασίας της.
Για το σκοπό αυτό οι συμμετέχοντες επισκέφτηκαν τον Εθνικό Δρυμό Kemeri, μια έκταση με δάση, λίμνες και βάλτους προστατευόμενη από την συνθήκη Ramsar, γνωστή για την βιοποικιλότητα των οργανισμών που συναντώνται εκεί καθώς και για τις φυσικές θεραπευτικές πηγές που υπάρχουν. Επίσης, επισκέφτηκαν τον “Kήπο με τις πασχαλιές” και το παγκοσμίως γνωστό ερευνητικό κέντρο οπωροφόρων δέντρων στο Dobele, δημιούργημα του ερευνητή και καλλιτέχνη Peteris Upitis όπου ενημερώθηκαν για την ζωή και το έργο του καθώς και για τη λειτουργία και τις δράσεις του κέντρου. Η επίσκεψη στην πόλη Kuldiga, μια πόλη του 14ου αιώνα, έδωσε την ευκαιρία στους συμμετέχοντες να θαυμάσουν τον πλατύτερο καταρράκτη στην Ευρώπη στον ποταμό Venta, που διασχίζει την πόλη και να απολαύσουν το θέαμα των «ιπτάμενων ψαριών» που παρατηρείται την Άνοιξη καθώς οι σολομοί και οι πέστροφες ταξιδεύουν αντίθετα με τη ροή του ποταμού για να γεννήσουν.
Παράλληλα επισκέφτηκαν τo χωριό  Vainode όπου συμμετείχαν σε σεμινάριο κατασκευής παραδοσιακού ψωμιού της Λετονίας χρησιμοποιώντας ποικιλία δημητριακών καθώς και ενημερώθηκαν για την σπουδαιότητα των βοτάνων και τις ποικίλες χρήσεις τους τόσο στη μαγειρική όσο και στην κοσμετολογία και ιατρική και κατασκεύασαν καλλυντικά χρησιμοποιώντας βότανα και αιθέρια έλαια. Οι συμμετέχοντες πέρασαν επίσης μια ολόκληρη μέρα διαβίωσης στη Φύση, στην περιοχή Embute, όπου έπιασαν μόνοι τους με απόχες ψάρια, αμφίβια και έντομα και πριν τα τοποθετήσουν πάλι στον φυσικό τους χώρο τα μελέτησαν με τη βοήθεια της καθηγήτριας Βιολογίας και των μεγαλύτερων μαθητών του σχολείου. Παράλληλα έπαιξαν παιχνίδια και απόλαυσαν το φαγητό τους μέσα στη Φύση. Δεν παρέλειψαν επίσης να επισκεφτούν φυτώρια καλλωπιστικών φυτών και να ενημερωθούν για για τα είδη και τις ποικιλίες τους.
Η τελευταία δράση εκτός σχολείου περιελάβαμε την επίσκεψη στην παραθαλάσσια πόλη Liepaja, όπου πέρα από την ομορφιά της και τα υπέροχα διατηρημένα παλιά της κτήρια είναι γνωστή για την εντυπωσιακή απέραντη παραλία της με τη λευκή άμμο.
Τις ημέρες που έμειναν στο Priekule οι συμμετέχοντες μαθητές και εκπαιδευτικοί ακολούθησαν το πρόγραμμα του σχολείου, Priekules Vidusskola. Συμμετείχαν στην όμορφη γιορτή που είχαν ετοιμάσει οι Λετονοί μαθητές και εκπαιδευτικοί, παρακολούθησαν μαθήματα σε τάξεις, ενημερώθηκαν πάνω σε εκπαιδευτικά θέματα, συζήτησαν για την πορεία του προγράμματος και παρουσίασαν τις δράσεις που υλοποίησαν στα πλαίσια του προγράμματος τους μήνες Απρίλιο και Μάιο 2019 και   που αφορούσαν α. στην δενδροφύτευση καλλωπιστικών και αρωματικών φυτών στους χώρους του σχολείου τους και β. στον στολισμό των τάξεων με όσο το δυνατόν περισσότερα φυτά, καθώς όπως έχει διαπιστωθεί από μελέτες, αυτά έχουν τη δυνατότητα να δημιουργούν ένα ήρεμο και αναζωογονητικό περιβάλλον μάθησης.
Μαθητές και εκπαιδευτικοί επέστρεψαν με τις καλύτερες εντυπώσεις από την τόσο μακρινή για εμάς αλλά τόσο όμορφη χώρα με την υπέροχη φύση και τους ζεστούς ανθρώπους.
Το πρόγραμμα επιχορηγείται από την ΕΕ και το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ) αποτελεί την Εθνική Μονάδα Συντονισμού του προγράμματος Erasmus+.


Κεραμάρης Κων/νος      Η παιδαγωγική ομάδα υλοποίησης                                                    
Διευθυντής Σχολείου                                       του σχεδίου     
                                                                           







Comments

Popular posts from this blog